kreujemy, odświeżamy, ulepszamy
raf studio / oferta / projektowanie logo i identyfikacji wizualnej
Logo jest jednym z narzędzi skutecznego marketingu, jest wizualnym znakiem Twojej firmy. Ma przekazywać wrażenie wiarygodności i wartości marki, pozytywnie budować jej wizerunek, rozpoznawalność na tle konkurencji oraz zaufanie.
Pod względem graficznym designu, doboru kroju pisma, kolorystyki znak musi odzwierciedlać charakter firmy lub marki.
Technicznie logo musi być od razu projektowane z myślą o jego użyciu w druku, w internecie, reklamie outdoorowej i na różnych innych nośnikach.
Pomożemy spełnić te wszystkie wymagania.
Powody do zmiany znaku firmowego mogą być różne.
Lifting jest odświeżeniem znaku firmowego, ale bez wielkich zmian. Może być to np. jego unowocześnienie. Subtelnym zmianom może ulec np. kolorystyka czy krój pisma. Wszystko jednak z zachowaniem ogólnej formy. Rozpoznawalność marki ma pozostać na tym samym poziomie. Czasami lifting przeprowadza się stopniowo, nie w jednym kroku, aby konsumenci zdążyli się przyzwyczaić do zmian.
Rebranding jest procesem bardziej skomplikowanym. To radykalna i kompleksowa transformacja wizerunku. Może być to co całkowita zmiana nie tylko logo ale i innych elementów identyfikacji wizualnej. Przyczyną tego zabiegu jest np.:
▪️ konieczność dostosowanie się do zmieniających się trendów na rynku
▪️ zmiana strategii firmy lub docelowej grupy odbiorców
▪️ wejście na nowy rynek
▪️ wprowadzenie nowych produktów.
Pierwszym krokiem w projektowaniu logo jest zebranie informacji o Twojej marce, jej wartościach i celach biznesowych. Jest to istotne, gdyż projekt ma odzwierciedlać jej tożsamość.
Czyli pomysł na logo. Na tym etapie projektowania logo powstają pierwsze szkice i koncepcje, czasem po prostu rysowane odręcznie. Następnie projektant umiejętnie dokonuje wyboru wersji, które będą kontynuowane.
W kolejnym etapie przedstawiamy wynik naszej pracy. Możesz wybrać najbardziej odpowiadającą Tobie wersję, proponować zmiany lub zaakceptować projekt w całości. Pracujemy, aż będziesz w pełni zadowolony z projektu.
Po akceptacji projektu dostarczamy ostateczne logo, ze wszystkimi jego odmianami (np. wersję ciemną i jasną, z dodanym hasłem reklamowym itp.). Otrzymujesz wszystkie potrzebnymi formaty plików do korzystania w druku i w internecie.
Logo potocznie bywa nazywane logotypem. Jednak to nie do końca to samo.
▪️ LOGO - forma graficzna, znak, może składać się z samych graficznych elementów, samego tekstu lub kombinacji obu.
▪️ LOGOTYP - jeden ze składników logo, w którym nazwa firmy, marki lub organizacji jest przedstawiona za pomocą określonego kroju liter. Może stanowić odrębny znak kiedy logo składa się tylko z napisu.
Podstawowa budowa logo:
▪️ sygnet – znak, element graficzny logo
▪️ logotyp – tekstowa część logo, czyli nazwa firmy bądź marki
▪️ tagline – krótkie hasło charakteryzujące firmę lub markę
Elementy te mogą występować razem lubo osobno, w różnych układach, w zależności od tego gdzie są stosowane. Zasady ich użycia określa księga znaku.
Logo to tylko jeden z jej elementów. Identyfikacja wizualna firmy (ang. Visual Identity) to zestaw graficznych elementów i wytycznych, które mają stworzyć adekwatny do branży wizerunek marki, wyróżnić ją i jednoznaczne identyfikować.
Oto główne elementy składające się na identyfikację wizualną firmy:
▪️ logo i nazwa firmy, firmowe hasło
▪️ kolory firmowe, kroje i style typograficzne
▪️ styl zdjęć i ilustracji
▪️ układ kompozycji na materiałach reklamowych takich jak: ulotki, plakaty, broszury itp.
▪️ szablony dokumentów: wizytówki, nagłówki listów czy prezentacje
▪️ grafika interfejsu użytkownika na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej
▪️ grafika opakowań produktów
▪️ ubiór i identyfikatory pracowników, design biura i jego otoczenia
▪️ stoiska na targi, szyldy, flota samochodów
Opis zasad projektowych dla danej firmy umieszcza się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej. Dzięki niej można zachować spójność wizualną we wszystkich materiałach reklamowych, w różnych sytuacjach i na różnych nośnikach.
Logo marki InFarmacja
Logo firmy Nutrico Polska
Logo produktu firmy Akcess
Logo firmy Screen-led
Logo sklepu i serwisu rowerowego
Logo firmy o profilu militarnym
Logo firmy budowlanej
Znaki graficzne na opakowania dla firmy Unitop
Logo dla linii produktów Stara Mleczarnia
Logo rzemieślniczej pracowni mebli z drewna
Logo baru kanapkowego
Logo producenta przetworów
+48 504 857 576
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
HTML Code Generator