Projektujemy logo, znaki graficzne,
identyfikację wizualną

kreujemy, odświeżamy, ulepszamy marki

raf studio / oferta / projektowanie logo i identyfikacji wizualnej

Logo i identyfikacja wizualna to elementy brandingu

Logo to znak graficzny określający daną firmę, produkt, markę lub instytucję. Logo pojawia się w wielu miejscach i nośnikach. Ma przekazywać wrażenie wiarygodności i wartości marki, pozytywnie budować jej wizerunek, zaufanie i rozpoznawalność na tle konkurencji. Najczęściej jest połączeniem symbolu graficznego i tekstu, w kolorach i formie zgodnej z identyfikacją wizualną danego podmiotu.

Logo jest jednym z elementów budowania marki czyli brandu, ale branding jest pojęciem znacznie szerszym. To całe wyobrażenie jaki mają klienci o danym produkcie czy firmie. Poza sferą wizualną marka to przede wszystkim emocje i wrażenia z nią związane.


Masz już logo swojej marki, ale potrzebujesz zmiany.

Lifting oraz rebranding

Powody do zmiany znaku firmowego mogą być różne. Kiedy zmienia się kierunek, w którym podąża marka, lub kiedy musimy już "odmłodzić", zmianom muszą ulec niektóre jej elementy. 

Lifting
jest odświeżeniem znaku firmowego, ale bez wielkich zmian. Może być to np. jego unowocześnienie. Subtelnym zmianom może ulec np. kolorystyka czy krój pisma. Wszystko jednak z zachowaniem ogólnej formy. Rozpoznawalność marki ma pozostać na tym samym poziomie. Czasami lifting przeprowadza się stopniowo, nie w jednym kroku, aby konsumenci zdążyli się przyzwyczaić do zmian.

Rebranding jest procesem bardziej skomplikowanym. To radykalna i kompleksowa transformacja wizerunku. Może być to co całkowita zmiana nie tylko logo ale i innych elementów identyfikacji wizualnej. Przyczyną tego zabiegu jest np.:

▪️ konieczność dostosowania się do zmieniających się trendów na rynku
▪️ zmiana strategii firmy lub docelowej grupy odbiorców
▪️ wejście na nowy rynek
▪️ wprowadzenie nowych produktów.


Jak tworzymy logo ?

ikona informacji

Pozanjemy Twój brand

Pierwszym krokiem w projektowaniu logo jest zebranie informacji o Twojej marce, jej wartościach, tożsamości i celach biznesowych. Jest to istotne, gdyż logo jest elementem brandingu.

ikona kreacji

Etap kreacji znaku 

Czyli pomysł na logo. Na tym etapie projektowania logo powstają pierwsze szkice i koncepcje, czasem po prostu rysowane odręcznie. Następnie projektant umiejętnie dokonuje wyboru wersji, które będą kontynuowane.

ikona korekty

Zmiany i korekty

W kolejnym etapie przedstawiamy wynik naszej pracy. Możesz wybrać najbardziej odpowiadającą Tobie wersję, proponować zmiany lub zaakceptować projekt w całości. Pracujemy, aż będziesz w pełni zadowolony z projektu. 

ikona gotowe pliki

Gotowe pliki

Po akceptacji projektu dostarczamy ostateczne logo, ze wszystkimi jego odmianami (np. wersję ciemną i jasną, z dodanym hasłem reklamowym itp.). Otrzymujesz wszystkie potrzebnymi formaty plików do korzystania w druku i w internecie.

nasze projekty logo
 

logo InFarmacja

Logo firmy InFarmacja

logo InFavit

Logo marki InFavit baby

logo asortymentu do umywalek

Logo produktów sanitarnych Loco

logo firmy oferującej mobilne ekrany

Logo firmy Screen-led

logo firmy rowerowej z kołem w tle

Logo sklepu i serwisu rowerowego

Militarne logo z elementem celownika

Logo firmy o profilu militarnym

logo stylizowane na drzeworyt

Logo dla linii serów Stara Mleczarnia

Czarno-białe logo w stylu retro

Logo rzemieślniczej pracowni mebli z drewna

logo Vita Bites

Logo marki suplementów Vita Bites

logo Nutrico

Logo firmy Nutrico Polska

logo baru kanapkowego

Logo baru kanapkowego

logo Crazoole

Logo marki cukierków Crazoole

logo Trufle

Logo marki słodyczy

logo Kujawianka

Logo marki wody mineralnej

logo Śliwka

Logo marki słodyczy

logo sadu z jabłkiem

Logo producenta przetworów

logo Probiotic

Logo marki suplementów ProBiotic

logo XXL

Logo marki grubych pasteli olejnych

logo firmy budowlanej

Logo firmy budowlanej

znaki graficzne na opakowania

Znaki graficzne na opakowania spożywcze dla firmy Unitop

Klika słów o projektowaniu logo:

Jak zaprojektować logo aby spełniało swoje zadanie.


Pomysł, kreacja i design
Pod względem graficznym, doboru kroju pisma, kolorystyki, znak musi odzwierciedlać charakter firmy lub marki. Tu liczy się podejście kreatywne połączone z wiedzą marketingową.

Logo powinno być znakiem, rodzajem pieczątki. Powinno być proste, czytelne. Dzięki temu jest szybciej identyfikowane w gąszczu innych znaków. Odświeżane współcześnie znaki są najczęściej upraszczane, aby właśnie zadbać o czytelność. Pozbawiony drobnych elementów znak będzie też łatwiejszy do zastosowania w małym rozmiarze.


Wymagania techniczne 
Technicznie logo musi być od razu projektowane z myślą o jego użyciu na różnych nośnikach drukowanych oraz w formie elektronicznej. Będzie ono zapewne funkcjonować dłuższy czas i różne zastosowania mogą się zdarzyć.  

Logo musi dać się reprodukować różnymi technikami druku: offsetowym,  wielkoformatowym, cyfrowym itd. Musi dobrze wyglądać zarówno na reklamie outdoorowej, opakowaniu, jak i być czytelne na mniejszych formach (na ekranie smartfona czy na wizytówce).

Projektując logo dobieramy odpowiednie kolory. Kolor na projekcie musi odpowiadać temu, co zostanie później wydrukowane. Zgodnie ze sztuką do druku używamy kolorów CMYK  i kolorów Pantone. Do opracowania wersji logo do internetu stosuje się paletę RGB (więcej  o tym piszemy tutaj, na naszym blogu). 

Gotowe logo zapisujemy w formatach i rozdzielczościach odpowiednich dla druku i www.

Pomożemy spełnić te wszystkie wymagania. 

Logo a logotyp 

ilustracja pokazująca z czego składa się logo

Logo potocznie bywa nazywane logotypem. Jednak to nie do końca to samo.

▪️ LOGO - forma graficzna, znak, może składać się z samych graficznych elementów, samego tekstu lub kombinacji obu.
▪️ LOGOTYP - jeden ze składników logo, w którym nazwa firmy, marki lub organizacji jest przedstawiona za pomocą określonego kroju liter. Może stanowić odrębny znak kiedy logo składa się tylko z napisu.

Podstawowa budowa logo:

▪️ sygnet  – znak, element graficzny logo
▪️ logotyp – tekstowa część logo, czyli nazwa firmy bądź marki
▪️ tagline – krótkie hasło charakteryzujące firmę lub markę

Elementy te mogą występować razem lubo osobno, w różnych układach, w zależności od tego gdzie są stosowane. Zasady ich użycia określa księga znaku.

Czym jest identyfikacja wizualna

Logo to tylko jeden z jej elementów. Identyfikacja wizualna firmy (ang. Visual Identity) to zestaw graficznych elementów i wytycznych, które mają stworzyć adekwatny do branży wizerunek marki, wyróżnić ją i jednoznaczne identyfikować. 
Oto główne elementy składające się na identyfikację wizualną firmy:

▪️ logo i nazwa firmy, firmowe hasło
▪️ kolory firmowe, kroje i style typograficzne
▪️ styl zdjęć i ilustracji
▪️ układ kompozycji na materiałach reklamowych takich jak: ulotki, plakaty, broszury itp.
▪️ szablony dokumentów: wizytówki, nagłówki listów czy prezentacje
▪️ grafika interfejsu użytkownika na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej
▪️ grafika opakowań produktów
▪️ ubiór i identyfikatory pracowników, design biura i jego otoczenia
▪️ stoiska na targi, szyldy, flota samochodów 

Opis zasad projektowych dla danej firmy umieszcza się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej. Dzięki niej można zachować spójność wizualną we wszystkich materiałach reklamowych, w różnych sytuacjach i na różnych nośnikach.  

Zaufali nam:

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo

Skontaktuj się z nami

Potrzebujesz logo, brandu czy znaku graficznego, a może systemu ikon. Chętnie je dla Ciebie zaprojektujemy. Zadzwoń lub napisz.

Adres

Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz

Pracujemy

8:00 - 16:00

Obserwuj nas

Copyright © 2024 RAF STUDIO :: projektowanie graficzne

HTML Editor