raf studio / oferta / projektowanie opakowań i etykiet / opakowania słodyczy
Jesteśmy studiem graficznym projektującym opakowania na produkty spożywcze. A spośród nich najwięcej w naszym dorobku jest właśnie opakowań słodyczy, zarówno dla dzieci, jak i dla starszych. Naszym celem jest dostarczenie profesjonalnego projektu, który będzie skutecznie wzmacniał markę.
Swoją siedzibę mamy w Bydgoszczy, ale pracujemy dla różnych firm z całej Polski.
Zobacz nasze portfolio opakowań słodyczy i skontaktuj się z nami. Może coś dla Ciebie zaprojektujemy?
▪️ Projekt nowego opakowania - uruchamiasz nowy biznes lub wprowadzasz nowy produkt i potrzebujesz opakowanie.
▪️ Lifting opakowania - masz od dawna funkcjonujące opakowanie, ale należy już je odświeżyć.
▪️ Rozbudowa linii opakowań - masz linię opakowań i chcesz dodawać do niej kolejne produkty.
▪️ Modyfikacja opakowania - potrzebujesz zmian w swoim opakowaniu, od najprostszych, tekstowych, po dopracowanie elementów grafiki lub zdjęć, lub chcesz przenieś grafikę na inny wykrojnik czy siatkę, zajmiemy się tym.
▪️ Wykrojnik - jeżeli nie masz wykrojnika, możemy go zaprojektować dla Ciebie.
Opakowania na pojedyncze ciastka w dwóch smakach: z kawałkami różnego rodzaju czekolady, oraz z żurawiną i czekoladą białą. Kompozycja opiera się na wyraźnym podziale: w górnej części mocny, prosty brand. Dolną część zajmuje drugi istotny element tego layoutu, czyli apetyczne zdjęcie produktu, podkreślające jego kruchość, z wyraźnie pokazanymi dodatkami. Tego rodzaju produkty często są sprzedawane przy kasach jako tzw. impulsowe. Projekt musi być więc prosty, wyrazisty, aby był możliwy do zauważenia pośród innych opakowań i szybko komunikować zawartość.
Grafika opakowania jest pełna apetycznych, soczystych owoców, co wyraźnie podkreśla smak i jakość produktu. Na pierwszy rzut oka widać paletę ciepłych cytrynowo-pomarańczowych kolorów, która od razu przyciąga uwagę. Galaretki na opakowaniu wydają się delikatnie lśnić, co nadaje im wyjątkowej atrakcyjności. Każda ma wyrazisty kolor odpowiadający konkretnemu owocowi. Wychodząc naprzeciw nieco dojrzalszej grupie docelowej, odpowiedniej dla tego asortymentu, zastosowaliśmy dosyć spokojna kompozycję frontu, a w brandzie krój pisma trochę w stylu retro.
Projekt klasycznej "swojskiej" krówki mlecznej, takiej jak pamiętamy z dzieciństwa. Do tego projektu dobraliśmy spokojną grafikę. Liternictwo brandu to klasyczny krój z szeryfami. Charakter projektu podkreśla "spożywcza" kolorystyka oraz motyw serwetki. Całość dopełnia ciekawy kształt opakowania z wygiętą w łuk górą opakowania oraz dużym okienkiem zaprojektowanym tak, aby kształtem grał z grafiką frontu. Wprowadzenie okienka jest nie tylko zabiegiem estetycznym. Wiadomo, że w istotny sposób wpływa na reakcje konsumenta, który widząc co kupuje, chętniej sięga po taki produkt.
Dla firmy Wan-vit zaprojektowaliśmy brand naDziane oraz mini linię opakowań dla kokosowych i arachidowych batonów zbożowych oblanych czekoladą. W projekcie graficznym postawiliśmy na prosty, ale efektowny podział tła: z jednej strony ciemna czekolada, z drugiej kolor nawiązujący do smaku: kokosa – subtelny odcień niebiesko-turkusowy, który doskonale kojarzy się z egzotycznym smakiem i świeżością oraz w drugim projekcie ciepły odcień współgrający orzeszkami ziemnymi. Zdjęcie produktów na opakowaniu, zostało również wykonane w naszym studio.
Projektowanie dla dzieci sprawia nam szczególną frajdę. Praca głównie polegała na zaprojektowaniu kilku zwariowanych, sympatycznych postaci owoców w stylu kreskówki. Do tego w tle pojawiają się wizerunki owoców nawiązujące do smaków żelków. Mocne kolory i wyrazisty brand ułatwia dostrzeżenie produktu na półce.
Kolejny projekt w linii żelków owocowych z sokami. Tym razem wesołe malinki w czerwieni.
Na to opakowanie cukierków z sokiem zaprojektowaliśmy zabawne postacie i brand dla dzieci. Kolorowe owoce podkreślają smaki cukierków. Zlecenie obejmowało projekt kilku owijek na poszczególne smaki cukierków, oraz opakowanie zbiorcze typu display z otwieraną szufladą. Dodatkowo opracowaliśmy rożne wersje brand hero z różnymi atrybutami do celów promocji produktu.
Projekt na opakowanie jednostkowe cukierków toffi z kawałkami orzeszków ziemnych. Jak orzeszki ziemne, to Ameryka. Dlatego motywy graficzne na opakowaniu nawiązują do stylu amerykańskiego: niebiesko czerwone obramowanie okienka z gwiazdkami. Podobnie na owijce zawijanej na dwuskręt. Na potrzeby tego projektu stworzyliśmy również zabawne postacie - orzeszków stylizowanych na kowboja i Statuę Wolności.
Naszym zadaniem było stworzenie grafiki w stylu retro, na nieco wyższą półkę. Zastosowaliśmy ograniczona czarno-białą kolorystykę i trochę złotych uszlachetnień, typu hot stamping w brandzie oraz w znaczku "premium". Do tego klasyczny wzorek z czarnych rombów. W centralnym punkcie opakowania mamy mamy czarno-białe, stylizowane zdjęcie krowy. U dołu minimalistyczną kompozycję z cukierków. Zdjęcie rozpakowanego cukierka podkreśla jakość i apetyczność produktu. Główne elementy layoutu opakowania znalazły się również na owijce.
Projekty na średnią półkę dla rożnych rodzajów kruchych ciastek o takim samym layoucie, różniących się tylko kolorem apli pod brandem. Grafika tła jest w ciepłych, "spożywczych" barwach. Praca nad opakowaniem poległa również na dobraniu przyjemnych i "miękkich" krojów pisma. Na opakowaniu zaplanowaliśmy okienko, aby konsument mógł z łatwością rozpoznać, jaki rodzaj ciastek znajduje się wewnątrz. Taki zabieg często poprawia wyniki sprzedaży.
Śliwka w czekoladzie to najbardziej znany produkt JDM. Tym razem śliwka kandyzowana w odsłonie premium. Liternictwo brandu, złocenia typu hot stamping i atrakcyjna fotografia nadają opakowaniu elegancki wygląd. Atrakcyjności opakowaniu dodaje kontrast ciemno-fioletowego tła z wydobytą, przez zdecydowane światło, kompozycją ze śliwek. Kontrastowe zestawienia są w stanie przyciągnąć uwagę konsumenta. Kolorystyka i brand zostały przeniesione również na owijkę śliwki.
Kolejna linia opakowań na na nieco inny rodzaj śliwek. Dla odróżnienie od poprzedniej śliwki kandyzowanej, opakowanie zaprojektowane w chłodnej tonacji, ze srebrnym tłem, z użyciem koloru dodatkowego - pantonu. Pudełka zostały dopasowane graficznie do wcześniej istniejącej owijki oraz brandu. Większe opakowania, podobnie jak w śliwce kandyzowanej, to display z perforacją umożliwiającą otwarcie szuflady z owijkami, mniejsze to tzw. domek. Zdjęcia na opakowanie i wizualizacje wykonaliśmy w naszym studio.
Projekt pudełka z wyższej półki. Status premium podkreśla stylizowany, złoty brand, pisany eleganckim krojem. Opakowanie zawiera czekoladki o rożnych smakach. Każdy z nich reprezentowany jest na opakowaniu dopracowanym zdjęciem. Na froncie znajduje się perforacja umożliwiająca w sklepie, na półce otwarcie szuflady z cukierkami wewnątrz. Na owijce, gdzie grafika musi być uproszona, znajduje się jedynie brand oraz napis i kolor określający smak.
Cała linia obejmuje trzy opakowania na różne rodzaje polew: czekolada deserowa, czekolada mleczna z orzechami oraz czekolada deserowa i biała. Główną częścią layoutu jest dopracowane zdjęcie ciasta pokrywanego apetyczną, lejąca się polewą. Poza zdjęciem poszczególne rodzaje polew rozróżnione są kolorem dolnej apli. Wszystkie fotografie zostały wykonane w naszym studio.
Tradycyjne słodycze typu mleczko w czekoladzie o smaku waniliowym. Opakowanie utrzymane w stonowanych, ciepłych barwach. Do zaprojektowania brandu wykorzystaliśmy liternictwo typu kaligraficznego, z naszymi modyfikacjami, tak aby zestawienie dwóch wyrazów wyglądało jak najlepiej. Całość dopasowana jest do starszej grupy docelowej, adekwatnej do tego produktu. Ważnym elementem layoutu jest dopracowana ilustracja z apetycznymi czekoladkami.
Mini linia dwóch opakowań wafli z nadzieniem. Grafika opakowań eksponuje atrakcyjne wypełnienie wafli, czyli kremy o różnych smakach. W przypadku opakowania na pierwszym planie czarno-białe tło nawiązuje do motywu krówki. Zdjęcia i wizualizacje wafli zostały wykonane w naszym studio.
Opakowanie zaprojektowane w linii Delicante Polo Marketu. Są to różne suszone owoce w czekoladzie. Cały projekt obejmuje osiem smaków. Opakowanie jest utrzymane w minimalistycznym stylu. Uwaga skupia się głównie na dopracowanych zdjęciach owoców i draży wyraźnie odcinających się na białym tle. Natomiast kolor u góry wyraźnie rozróżnia poszczególne rodzaje bakalii.
Projekt marki fruity, czyli owocowe cukierki w wielu smakach. Dla podkreślenia różnorodności smaków na pierwszym planie umieściliśmy dopracowane wizualizacje owoców. Aby zachować czytelność brandu umieściliśmy go na białym tle. Dla każdego smaku zaprojektowaliśmy owijkę na dwuskręt w charakterystycznym kolorze. Dodatkowo został powstał projekt na dwukolorowy, uniwersalny karton na luzy, przeznaczony również na inne produkty marki Delicadeza.
Przekrój opakowań pod różnymi markami. Wszystkie dla tego samego produktu - krówek, które zyskują coraz większą popularność na rynkach Bliskiego Wschodu. Zostały zaprojektowane w określonym stylu, czyli proste aple i podziały bez przejść tonalnych. Wizerunek krowy nie zawsze jest adekwatny do danego rynku. Ciekawostką jest np. zamiana krowy na wielbłąda w opakowaniu na rynek egipski.
Linia opakowań na cukierki typu toffi, o różnych smakach. Na wizualizacji pokazujemy dwa spośród sześciu opakowań. Charakterystyczne jest użycie tu, podobnie jak w krówkach, intensywnego koloru pomarańczowego i brązowego. To zestawienie jest charakterystyczne dla polskich producentów eksportujących słodycze na Bliski Wschód.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
Drag and Drop Website Builder