pomagamy opakować farmaceutyki
raf studio / oferta / projektowanie opakowań i etykiet / opakowania farmaceutyczne
Nasza firma jest specjalistyczną agencją ds. projektowania graficznego. Zlokalizowani jesteśmy w Bydgoszczy, jednak nasi klienci pochodzą z różnych zakątków Polski. Kładziemy nacisk na profesjonalizm, wysoką jakość i atrakcyjny design. Zobacz nasze portfolio opakowań farmaceutycznych.
Zachęcamy również do umówienia się z nami na niezobowiązującą rozmowę, podczas której możemy omówić w jakich dziedzinach możemy dla Ciebie działać.
Podobnie jak w przypadku pakowania żywności, chodzi tu o stworzenie bariery dla niepożądanych substancji oraz zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, takich jak izolacja termiczna czy wytrzymałość podczas transportu. Jednak w przypadku leków wymagania są bardziej restrykcyjne. Pod względem higieniczno-sanitarnym, opakowania leków mają przeciwdziałać dostawaniu się do wnętrza substancji małocząsteczkowych, zdolnych do migracji.
Materiał opakowania nie może także wchodzić w żadne interakcje z zawartością. Do pakowania produktów leczniczych używa się m.in. tworzyw sztucznych, takich jak polietylen, polipropylen, PVC oraz PET. Zewnętrzne opakowanie to często kartonik. Najbezpieczniejszym rodzajem opakowania są opakowania szklane. Szkło wytwarzane jest z naturalnych surowców i nie ma negatywnego wpływu na substancje czynne. Barwienie szkła na brązowo eliminuje działanie promieniowania UV na substancje czynne.
Czyli budowanie wartości marki, a docelowo skłonienie do zakupu.
▪️ Projekt nowego opakowania - uruchamiasz nowy biznes lub wprowadzasz nowy produkt i potrzebujesz opakowanie.
▪️ Lifting opakowania - masz od dawna funkcjonujące opakowanie, ale należy już je odświeżyć.
▪️ Rozbudowa linii opakowań - masz linię opakowań i chcesz dodawać do niej kolejne produkty.
▪️ Modyfikacja opakowania - potrzebujesz zmian w swoim opakowaniu od najprostszych, tekstowych, po dopracowanie elementów grafiki lub zdjęć - zajmiemy się tym.
▪️ Wykrojnik - jeżeli nie masz wykrojnika, możemy go zaprojektować dla Ciebie.
Zobacz jakie jeszcze opakowania projektujemy: ▪️ spożywcze ▪️ słodyczy ▪️ świąteczne i inne
i inne
W procesie projektowania trzeba połączyć cele marketingowe z adekwatnym designem. Należy zwrócić uwagę na charakter branży danego produktu, oczekiwania konsumentów, konkurencję na półce. Trzeba użyć wiedzy, doświadczenia, a także wyobraźni. Opakowanie musi być czytelne, z uporządkowaną hierarchią informacji, z odpowiednio dobranymi środkami graficznymi i atrakcyjne dla określonej grupy docelowej.
W przypadku opakowań farmaceutycznych jest o wiele więcej obostrzeń niż w przypadku np. opakowań spożywczych.
Opakowania produktów leczniczych.
Grafika takich opakowań musi być podporządkowana względom formalnym. Informacje, które muszą znaleźć się na opakowaniu to m.in.:
nazwa produktu, nazwa substancji czynnej, moc leku, postać farmaceutyczna, dla kogo przeznaczony jest lek, objętość leku, masa opakowania, lub liczba dawek znajdujących się wewnątrz, wykaz substancji pomocniczych, sposób przechowywania, termin ważności, czy lek jest na receptę, czy nie, ostrzeżenie o przechowywaniu produktu poza zasięgiem dzieci.
Niektóre informacje obowiązkowo zamieszczenia się również w systemie Braille’a. Producent podaje na pudełku swoją nazwę, numer pozwolenia na dopuszczenie do obrotu, numeru serii i instrukcję użycia, jeśli lek jest dostępny bez recepty.
wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza (ewentualnie w niektórych przypadkach przez farmaceutę lub pielęgniarkę) wprowadzenie leku na rynek, to długotrwały proces na wielu płaszczyznach.
Chociaż samo opakowanie pod względem sprzedażowym nie jest tak istotne jak w lekach OTC i suplementach, to czytelność grafiki przyspiesza i ułatwia pracę farmaceutów. Łatwość rozróżniania poszczególnych opakowań minimalizuje ryzyko pomyłki przy wydawaniu leku. Istotne informacje (np. nazwa i oznaczenie dawki) powinny być powtórzone na kilku ściankach, tak aby ich rozpoznanie było łatwe, bez względu na ustawienie leku na półce czy w szufladzie.
Podobnie dla pacjentów, szczególnie tych przyjmujących wiele leków dziennie, rozpoznawalność poszczególnych kartoników czy etykiet jest bardzo ważne.
Dodatkowo każdy lek musi zawierać ulotkę ze szczegółowymi informacjami.
to produkty lecznicze dostępne bez recepty. Podlegają również badaniom i procesowi rejestracji. Wymagana jest ulotka informacyjna.
Informacje obowiązkowe, podobnie jak w lekach RX, są ściśle określane przepisami, a ich reklama podlega szczegółowym ograniczeniom.
Leki OTC mogą być sprzedawane poza apteką (w sklepach, na stacjach paliw itp.). Obrót pozaapteczny ma swoje ograniczenia. Na ogół takie leki mają niższą dawkę substancji leczniczej i mniejszą ilość tabletek, niż te sprzedawane w aptece.
czyli środek spożywczy, który nie leczy, a wspomaga dietę. W tym przypadku mamy najmniej obostrzeń. Wprowadzanie na rynek suplementu przypomina bardziej wprowadzanie produktu spożywczego. Suplementy nie muszą być badane pod względem medycznym. Produkty te nie podlegają Nadzorowi Farmaceutycznemu, lecz są kontrolowane przez Sanepid.
Suplementy mogą być sprzedawane w aptekach, ale muszą być eksponowane oddzielnie od leków.
Wymogiem jest umieszczenie kilku obowiązkowych informacji na opakowaniu, m.in.: sformułowanie "suplement diety"; określenie dziennej porcji do spożycia; dzienne zapotrzebowanie (RWS); skład; kategoria składników odżywczych i inne.
Założony cel projektu jest dla nas najważniejszy. Jeżeli po drodze pojawiają się nieoczekiwane trudności rozwiązujemy je. Zawsze wywiązujemy się ze zlecenia.
Nie tylko pracujemy nad powierzonym nam zadaniem, ale i nie pozostajemy bierni, kiedy podczas pracy dostrzegamy, że coś jeszcze należałoby dopracować czy zmienić. Gramy przecież z Tobą do jednej bramki.
Jeżeli potrzebujesz projektu szybciej niż zakładałeś, lub nieoczekiwanie trzeba coś w nim zmienić, zawsze możemy znaleźć jakieś rozwiązanie. Jesteśmy świadomi, że biznes wymaga czasami nagłych decyzji.
Projektowanie graficzne nie jest procesem automatycznym. Zawsze mamy na uwadze specyfikę danego projektu. Butikowy charakter naszej firmy pozwala nam dobrze poznać każdego Klienta i jego portfolio. Przy długotrwałej współpracy jest to szczególnie ważne.
Projekty tworzone u nas przez specjalistów. Mamy kilkunastoletnie doświadczenie w projektowaniu i w przygotowaniu do druku.
Z naszych projektów będziesz miał realne korzyści i pewność że wszystko zostało dobrze zrobione.
Dotrzymujemy umów i terminów. Z nami możesz spokojnie oczekiwać na wynik naszej pracy. Projekty są zawsze na czas, a Ty możesz w tym czasie spokojnie zająć się swoją pracą.
Linia InFavit trzech produktów z witaminami dla najmłodszych dzieci. Zlecenie obejmowało pudełka oraz etykiety na buteleczki. Grafika ma budować zaufanie do produktu, a jednocześnie ma mieć charakter produktu dla dzieci.
Suplementy diety wspierające płodność. Dwie, różne grupy docelowe wymagały zaprojektowania osobnych wersji dla kobiet i mężczyzn. Projekty są wyraźnie zróżnicowane kolorystyką. Górna apla w wersji męskiej jest ostro wycięta w przeciwieństwie do łagodnego łuku w wersji kobiecej.
Do linii produktów Goodvit doprojektowaliśmy kolejny, zawierający olej z alg morskich, stanowiący źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Produkty Goodvit są otrzymywane wyłącznie z surowców pochodzenia naturalnego. Ilustracja na opakowania jest naszego autorstwa.
Do istniejącej linii wprowadzamy nowe opakowania: Multivitamin i Immuno. Są to produkty dla najmłodszych dzieci. Każdy produkt to projekt kartonika i etykiety. Zadnie poległo na zachowaniu spójności linii na różnych formatach opakowana i dla różnych produktów. Wykonaliśmy również wizualizacje opakowań na stronę www.
Preparaty do codziennego stosowania u dzieci - czekoladki o zabawnym kształcie żelkowego misia. Grafika opakowania nawiązuje właśnie do tego kształtu. Produkt pakowany w blister, a następnie w pudełko. W brandzie pojawiają się kolorowe elementy, nadając mu bardziej dziecięcy charakter.
Produkty dla kobiet w ciąży - dwa rodzaje. Prosty, wysublimowany projekt oparty o brand i charakterystyczny rysunek. Prosta grafika i mocne kolory są mocno zauważalne na półce.
Mini linia składająca się dwóch opakowań jednostkowych oraz displayów zbiorczych na mikroczipy do znakowania zwierząt domowych. Zlecenie obejmowało również wizualizacje strzykawek w rożnych wersjach.
Żelki pektynowe dla dzieci, mające działanie wzmacniające odporność. Produkt jest wegański. Projekt wykorzystuje motyw traczy jako symbolu ochrony. Brand również naszego autorstwa.
Potrzebujesz projektu graficznego opakowania produktu leczniczego. Skontaktuj się z nami, a porozmawiamy na ten temat.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
HTML Code Generator