pomagamy opakować farmaceutyki
raf studio / oferta / projektowanie opakowań i etykiet / opakowania farmaceutyczne
Jesteśmy studiem wyspecjalizowanym w projektowaniu graficznym. Mieścimy się w Bydgoszczy, a nasi Klienci pochodzą z różnych zakątków Polski. Kładziemy nacisk na profesjonalizm, wysoką jakość i atrakcyjny design. Zobacz nasze portfolio opakowań farmaceutycznych.
Zachęcamy również do umówienia się z nami na niezobowiązującą rozmowę. Porozmawiajmy o ewentualnej współpracy.
Opakowania suplementów diety wspierających płodność. Pierwszy projekt w linii Supfertil to wersja woman. Projekt dla kobiet został zaprojektowany w kolorach ciemnego filetu i różu.
Drugi projekt w linii Supfertil. Tym razem to opakowanie suplementu diety dla mężczyzn. Górna apla w wersji męskiej jest ostro wycięta, a dominujący kolor to granat.
Projekt opakowania rozpoczynającego linię InFavit, czyli produktów z witaminami dla najmłodszych dzieci. Wizerunek dziecka i grafika ma budować zaufanie do produktu i podkreślać jego przeznaczenie dla dzieci.
Kolejne opakowania w linii InFavit baby: witamina D3 i C. Zlecenie obejmowało pudełka oraz etykiety na buteleczki.
Preparaty do codziennego stosowania u dzieci - multiwitamina, calcium i witamina D - czekoladki o zabawnym kształcie żelkowego misia. Grafika opakowania nawiązuje właśnie do tego kształtu. W brandzie pojawiają się kolorowe elementy, nadając mu bardziej dziecięcy charakter.
Projekt kolejnego pudełka z czekoladkami w linii Bites. Tym razem prebiotik wspierający układ odpornościowy u dzieci. Projekt został utrzymany w konwencji poprzednich opakowań. Natomiast wyróżnikiem tego produktu jest inna kolorystyka i dodatkowe elementy w tle. Miś otrzymał ciepły szalik :)
Żelki pektynowe dla dzieci, mające działanie wzmacniające odporność. Produkt jest wegański. Projekt wykorzystuje motyw traczy jako symbolu ochrony. Brand również naszego autorstwa.
Produkty dla kobiet w ciąży - dwa rodzaje. Prosty, wysublimowany projekt oparty o brand i charakterystyczny rysunek. Prosta grafika i wyraźiste kolory są mocno zauważalne na półce.
Do linii produktów Goodvit doprojektowaliśmy kolejny, zawierający olej z alg morskich, stanowiący źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Produkty Goodvit są otrzymywane wyłącznie z surowców pochodzenia naturalnego. Ilustracja na opakowania jest naszego autorstwa.
Do istniejącej linii wprowadzamy nowe opakowania: Multivitamin, Immuno i kolejne. Są to produkty dla najmłodszych dzieci. Zadnie poległo na zachowaniu spójności linii na różnych formatach opakowana i dla różnych produktów. Wykonaliśmy również wizualizacje opakowań na stronę www.
Mini linia składająca się dwóch opakowań jednostkowych oraz displayów zbiorczych na mikroczipy do znakowania zwierząt domowych. Zlecenie obejmowało również wizualizacje strzykawek w rożnych ustawieniach.
Projektowanie graficzne nie jest procesem automatycznym. Zawsze mamy na uwadze specyfikę danego projektu. Butikowy charakter naszej firmy pozwala nam dobrze poznać każdego Klienta i jego portfolio. Przy długotrwałej współpracy jest to szczególnie ważne.
Projekty tworzone u nas przez specjalistów. Mamy kilkunastoletnie doświadczenie w projektowaniu i w przygotowaniu do druku.
Z naszych projektów będziesz miał realne korzyści i pewność że wszystko zostało dobrze zrobione.
Dotrzymujemy umów i terminów. Z nami możesz spokojnie oczekiwać na wynik naszej pracy. Projekty są zawsze na czas, a Ty możesz w tym czasie spokojnie zająć się swoją pracą.
Założony cel projektu jest dla nas najważniejszy. Jeżeli po drodze pojawiają się nieoczekiwane trudności rozwiązujemy je. Zawsze wywiązujemy się ze zlecenia.
Nie tylko pracujemy nad powierzonym nam zadaniem, ale i nie pozostajemy bierni, kiedy podczas pracy dostrzegamy, że coś jeszcze należałoby dopracować czy zmienić. Gramy przecież z Tobą do jednej bramki.
Jeżeli potrzebujesz projektu szybciej niż zakładałeś, lub nieoczekiwanie trzeba coś w nim zmienić, zawsze możemy znaleźć jakieś rozwiązanie. Jesteśmy świadomi, że biznes wymaga czasami nagłych decyzji.
Podobnie jak w przypadku pakowania żywności, chodzi tu o stworzenie bariery dla niepożądanych substancji oraz zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, takich jak izolacja termiczna czy wytrzymałość podczas transportu. Jednak w przypadku leków wymagania są bardziej restrykcyjne. Pod względem higieniczno-sanitarnym, opakowania leków mają przeciwdziałać dostawaniu się do wnętrza substancji małocząsteczkowych, zdolnych do migracji.
Materiał opakowania nie może także wchodzić w żadne interakcje z zawartością. Do pakowania produktów leczniczych używa się m.in. tworzyw sztucznych, takich jak polietylen, polipropylen, PVC oraz PET. Zewnętrzne opakowanie to często kartonik. Najbezpieczniejszym rodzajem opakowania są opakowania szklane. Szkło wytwarzane jest z naturalnych surowców i nie ma negatywnego wpływu na substancje czynne. Barwienie szkła na brązowo eliminuje działanie promieniowania UV na substancje czynne.
Czyli budowanie wartości marki, a docelowo skłonienie do zakupu.
W procesie projektowania trzeba połączyć cele marketingowe z adekwatnym designem. Należy zwrócić uwagę na charakter branży danego produktu, oczekiwania konsumentów, konkurencję na półce. Trzeba użyć wiedzy, doświadczenia, a także wyobraźni. Opakowanie musi być czytelne, z uporządkowaną hierarchią informacji, z odpowiednio dobranymi środkami graficznymi i atrakcyjne dla określonej grupy docelowej.
W przypadku opakowań farmaceutycznych jest o wiele więcej obostrzeń niż w przypadku np. opakowań spożywczych.
Opakowania produktów leczniczych.
Grafika takich opakowań musi być podporządkowana względom formalnym. Informacje, które muszą znaleźć się na opakowaniu to m.in.:
nazwa produktu, nazwa substancji czynnej, moc leku, postać farmaceutyczna, dla kogo przeznaczony jest lek, objętość leku, masa opakowania, lub liczba dawek znajdujących się wewnątrz, wykaz substancji pomocniczych, sposób przechowywania, termin ważności, czy lek jest na receptę, czy nie, ostrzeżenie o przechowywaniu produktu poza zasięgiem dzieci.
Niektóre informacje obowiązkowo zamieszczenia się również w systemie Braille’a. Producent podaje na pudełku swoją nazwę, numer pozwolenia na dopuszczenie do obrotu, numeru serii i instrukcję użycia, jeśli lek jest dostępny bez recepty.
wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza (ewentualnie w niektórych przypadkach przez farmaceutę lub pielęgniarkę) wprowadzenie leku na rynek, to długotrwały proces na wielu płaszczyznach.
Chociaż samo opakowanie pod względem sprzedażowym nie jest tak istotne jak w lekach OTC i suplementach, to czytelność grafiki przyspiesza i ułatwia pracę farmaceutów. Łatwość rozróżniania poszczególnych opakowań minimalizuje ryzyko pomyłki przy wydawaniu leku. Istotne informacje (np. nazwa i oznaczenie dawki) powinny być powtórzone na kilku ściankach, tak aby ich rozpoznanie było łatwe, bez względu na ustawienie leku na półce czy w szufladzie.
Podobnie dla pacjentów, szczególnie tych przyjmujących wiele leków dziennie, rozpoznawalność poszczególnych kartoników czy etykiet jest bardzo ważne.
Dodatkowo każdy lek musi zawierać ulotkę ze szczegółowymi informacjami.
to produkty lecznicze dostępne bez recepty. Podlegają również badaniom i procesowi rejestracji. Wymagana jest ulotka informacyjna.
Informacje obowiązkowe, podobnie jak w lekach RX, są ściśle określane przepisami, a ich reklama podlega szczegółowym ograniczeniom.
Leki OTC mogą być sprzedawane poza apteką (w sklepach, na stacjach paliw itp.). Obrót pozaapteczny ma swoje ograniczenia. Na ogół takie leki mają niższą dawkę substancji leczniczej i mniejszą ilość tabletek, niż te sprzedawane w aptece.
czyli środek spożywczy, który nie leczy, a wspomaga dietę. W tym przypadku mamy najmniej obostrzeń. Wprowadzanie na rynek suplementu przypomina bardziej wprowadzanie produktu spożywczego. Suplementy nie muszą być badane pod względem medycznym. Produkty te nie podlegają Nadzorowi Farmaceutycznemu, lecz są kontrolowane przez Sanepid.
Suplementy mogą być sprzedawane w aptekach, ale muszą być eksponowane oddzielnie od leków.
Wymogiem jest umieszczenie kilku obowiązkowych informacji na opakowaniu, m.in.: sformułowanie "suplement diety"; określenie dziennej porcji do spożycia; dzienne zapotrzebowanie (RWS); skład; kategoria składników odżywczych i inne.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
Website Builder Software